Az ember szolgáltatóként nagyon sokszor szembesül azzal, hogy igazság szerint bármit is tenne aznap annak a konkrét ügyfélnek, biztos hogy nem lenne elégedett semmivel, és talán azt mondhatom, hogy nekem is ezeket a szituációkat volt nehéz megtanulni úgy kezelni, hogy annak sem rám, sem az ügyfélre sem pedig az üzletre, a vállalkozásra nézve ne maradjon negatív eredménye vagy hatása. Persze erre az évek során kialakítottam pár jól működő technikát, de sosem találtam semmilyen leírt anyagot, könyvet vagy tanulmányt arra vonatkozóan, hogy ilyenkor mit tegyen az ember. Most azonban a kogwheel csapatával megismerkedtem az asszertív kommunikáció kifejezéssel, ami tulajdonképp ha pár évvel ezelőtt jött volna az életembe, hihetetlen nagy segítség lett volna, ám így is rengeteg újdonságot és használható praktikát adott arra vonatkozóan, hogy hogyan kommunikáljak úgy az ügyfeleimmel, hogy bizony át tudjam vinni az akaratomat, ami számtalanszor nagyon fontos a szakmámban, de ne legyen rossz érzése vagy keserű szájíze az előttem álló embernek sem.
Nagyon nehéz feladat ez, de az ő segítségükkel igen gyorsan és könnyedén sajátították el a kollégák is ezeket a praktikákat, és bizony ez látszik is már most szinte minden ember ügyfélkezelésén. Hihetetlen jó és élvezetes tréningeket csinálnak, és azt tudom mondani, hogy ha eddig mindent nyűgként éltem meg, ami kifejezetten kötelező képzés volt, akkor ezt annyira tudom élvezni. Egy szó mint száz, munkavállalóként én nagyon élveztem ezeket a képzéseket, hihetetlen hasznosnak bizonyultak számomra, és csak ajánlani tudom mindenki számára, akinek fontos, hogy az akaratérvényesítés mellett egy kölcsönös elégedettség legyen az ügyfelekkel mindenkor. Remélem még nagyon sok képzésén vehetek részt ennek a kis csapatnak, hiszen nem csak hogy élveztem, ami számomra már egy hatalmas pozitív csalódás volt, hanem használható és kézzel fogható tudást adott, azonnali eredménnyel.